Obout zimní pneu koncem října

Při dnešním hustém provozu nikdo nemůže spoléhat na to, že když dostane na promrzlé cestě smyk, nabourá jen sebe. Proto netrpíme falešným sentimentem k chudým řidičům, kteří musí vydat aspoň čtyři tisíce korun za nové zimní pneumatiky nebo polovičku za ojeté zimní pneu, kdo má na provoz auta, má i na zimní pneu. Kdo říká, že v zimě nejezdí, ať tedy v zimě nevyjíždí vůbec, na vánoční návštěvu nebo do obchodu bude muset hromadnou dopravou. Zní to krutě, ale bez zimní obuvi taky nikdo nevyrazí v lednu na ulici.

V zákoně o pneu se objevila formulace

Povinné zavedení zimní pneu je tedy logické, a tak nám by nám to nemělo vadit, že gumaři vydělají, a měli bychom to přát i majitelům pneuservisů. Nejvíce na tom vyděláme mi všichni, když se naše silnice opět stanou o kousek bezpečnějšími. Vypadá to jako zbytečná komplikace, v zákoně se objevila formulace, že zimní pneumatiky se musí použít jen na silnici, pokryté sněhem nebo ledem, nebo když to lze předpokládat. Přestože nejjednodušší a nejbezpečnější by bylo obout zimní pneu koncem října a sundat počátkem dubna, určitě se najdou řidiči, kteří začnou přezouvat, až když začne sněžit.

Vylepšení zákona o povinné zimní pneu

Ministerstvo dopravy tvrdí, že za vylepšením zákona o povinné zimní pneu byla snaha vyjít řidičům vstříc, aby nemuseli jezdit na zimní pneumatiky v případě, že bude v listopadu mimořádně teplé počasí. Bude na úsudku policisty, jak aktuální situaci vyhodnotí. Lze předpokládat, že když bude v Praze 10 stupňů celsia a suchá silnice, nebude řidič na letní pneu pokutován, ale v případě kontroly na silnici pokryté vrstvou sněhu se řidič pokutě těžko vyhne.

Kromě pneumatik budete kupovat na auto nové stěrače, zadní světlo a mnoho dalších náhradních dílů.

Zatím žádný přesný pokyn však policie nemá, jak postupovat při kontrole zimní pneu. Když vyjedeme v krásném zimním dni na letní pneu, riskujeme, co když ráno svítí slunce a za tři hodiny začne sněžit a policejní hlídka vás bude chtít pokutovat

Sdílet článek